ابزار منو ثابت


19 آذر تشكیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام (ره)

خانـ ه ? لينـ ک ? ايميـ لـ ? پروفايـ لـ ? قالب وبلاگ



شورای دانش آموزی دبیرستان 13آبان2دوره اول

اخباروفعالیت های مدرسه

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهك‏ های مختلف، دانشگاه‏ ها و مدارس كشور را عرصه تاخت و تاز خود ساخته و روند تحصیل و تدریس را مختل كرده بودند. بسیاری از استادان منحرف، به كار مشغول بودند و هیچ تغییر بنیادی در برنامه و شیوه تدریس و تربیت و اهداف آنها رخ نداده بود.

 

در نتیجه، دانشگاه‏ های سراسر كشور برای مدتی تعطیل شد. پس از تعطیلی دانشگاه‏ ها، به منظور ساماندهی به امور فرهنگی مدارس و دانشگاه‏ ها، به فرمان امام خمینی (ره)، اولین تركیب شورای انقلاب فرهنگی تحت عنوان ستاد انقلاب فرهنگی شكل گرفت.

 

با تشكیل این ستاد، علی رغم كارشكنی‏ های برخی اشخاص و گروه‏ های سیاسی، حضرت امام در سال 1360 هجری شمسی، از ستاد خواستند كه در باز شدن دانشگاه‏ ها تسریع نماید. با بازگشایی دانشگاه‏ ها، ضرورت توسعه و تعمیق كار این ستاد ایجاب كرد كه در نوزدهم آذر 1363 هجری شمسی، امام، رؤسای سه قوه و تعداد دیگری از اندیشمندان فرهنگی كشور را به اعضای آن بیفزایند.

 

گسترش و نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه، تزكیه محیط های علمی و فرهنگی از افكار مادی، تحول دانشگاه‏ ها و مدارس و مراكز فرهنگی و هنری بر اساس فرهنگ صحیح اسلامی، حفظ و احیاء و معرفی آثار و مآثر اسلامی و ملی از جمله اهداف این شورا و نیز تدوین اصول سیاست فرهنگی نظام جمهوی اسلامی و تعیین اهداف و جهت‏گیری برنامه‏ های فرهنگی، آموزشی و علمی، تعیین مراجع برای طرح و تدوین برنامه‏ های فرهنگی و علمی، تدوین ضوابط برای گزینش استادان و معلمان دانشگاه‏ ها و نظارت بر امور كتاب‏های درسی و ... از جمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی می‏ باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ پنج شنبه 19 آذر 1394 ساعت 10:53 بـ ه قـلمـ اعضای شورا